SERIA PRZECZYTANE - "Przygody Sherlocka Holmesa" Arthur Conan Doyle

wtorek, maja 10, 2016

ARTHUR CONAN DOYLE - brytyjski (a dokładniej szkocki) pisarz powieści detektywistycznych, twórca najbardziej znanego detektywa na świecie, wielbiciel seansów spirytystycznych, przyjaciel Harry'ego Houdini'ego (tak, tego iluzjonisty). Żył na przełomie XIX i XX wieku.

Sherlock Holmes na stałe wpisał się w kulturę brytyjską. Gdy autor uśmiercił go, ludzie zaczęli protestować i musiał znów ożywić detektywa. Doyle przedstawił zagadki z jakimi zetknął się Sherlock w formie powieści jak i opowiadań.

Arthur Conan Doyle

Słyszałam o tych panach bardzo dużo, ale poznać ich miałam okazję dopiero, gdy musiałam przeczytać "Przygody Sherlocka Holmesa" jako szkolną lekturę. Powiem tak: TEGO SIĘ NIE SPODZIEWAŁAM! W sumie to nie wiem czego się spodziewałam... ale na pewno nie tego! Byłam zaskoczona osobowością oraz inteligencją Holmesa, a także jego spostrzegawczością oraz umiejętności wyciągania wniosków na podstawie obserwacji. Niewiarygodne jak łatwo potrafi przejrzeć człowieka.



"Przygody Sherlocka Holmesa" to także pierwszy zbiór opowiadań po jaki sięgnęłam. Tak jak się domyślałam, część będzie dość nudna i nieciekawa, a pozostałe świetne. Ja uwielbiam dreszczyk emocji i pewnie to głownie z tego powodu spodobały mi się te, w których doszło do tajemniczych śmierci, ale też kilka innych. Tytuły są banalne, proste i zrozumiałe, takie, że od razu wiadomo o co mniej więcej chodzi, ale jednak opowiadania ciągle mnie zaskakiwały. Ciężko coś przewidzieć.

W moim wydaniu są takie opowiadania jak:
1. Niezwykła kobieta
2. Związek rudowłosych
3. Zaginiony narzeczony
4. Tajemnica Doliny Boscombe
5. Pięć pestek pomarańczy
6. Tajemniczy żebrak z Swandon Lane
7. Błękitny karbunkuł
8. Straszna przygoda inżyniera mechanika
9. Berylowa korona
10. Srebrna gwiazda
11. Żółta twarz
12. Urzędnik maklera


 Istnieje serial o słynnym detektywie pt. "Sherlock".

Moja ocena: 7,5/10


Pozdrawiam,
Betty





You Might Also Like

3 komentarze

  1. Sherlock,moja miłość! ❤
    czyta się rewelacyjnie!
    pozdrawiam!

    marcepanowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytanie o Sherlocku polecam zacząć od ,,Studium w szkarłacie''. Osobiście - Doyle to mój mistrz :3

    Podoba mi się Twój blog i postaram się zaglądać częściej :)
    Pozdrawiam!
    http://papierowenatchnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. 20 year-old Dental Hygienist Cami Vowell, hailing from Smith-Ennismore-Lakefield enjoys watching movies like "Sound of Fury, The" and Horseback riding. Took a trip to St Mary's Cathedral and St Michael's Church at Hildesheim and drives a Ferrari 250 GT LWB California. jego wyjasnienie

    OdpowiedzUsuń